11
December
Er zijn twee soorten LinkedInpagina’s: persoonlijke pagina’s en bedrijfspagina’s. Het optimaliseren hiervan is voor elke pagina anders. Wij hebben voor beide pagina’s drie tips staan die jij vandaag al kan toepassen.
Persoonlijke pagina
1. Heb je de juiste profielfoto?
LinkedIn is social media, maar is niet hetzelfde Facebook, bijvoorbeeld. LinkedIn draait om je zakelijke kant. Gebruik dus geen profielfoto’s waarbij je op het strand ligt. Maar ga ook niet over-the-top. Als je nooit een pak draagt, moet je ook niet een pak aantrekken voor je profielfoto. Blijf jezelf, maar houd het zakelijk.
2. Vul je kopregel met belangrijke zoekwoorden
De kopregel is de regel die meteen onder je naam staat. Deze is, samen met je profielfoto, zichtbaar in de zoekresultaten. Linkedin vult deze regel uit zichzelf met je functie en het bedrijf waar je werkt, maar je kan dit zelf aanpassen. Zet er bijvoorbeeld je inhoudelijke functietitel in, je specialisaties en je vaardigheden. Houdt wel rekening met dat je maximaal 120 tekens kan gebruiken en alleen de eerste 80 zichtbaar zijn in de voorvertoning van de zoekopdrachten.
3. Laat je vaardigheden onderschrijven
Je kunt vaardigheden toevoegen aan je profiel. Om die vaardigheden te laten ‘valideren’ kun je deze laten onderschrijven door mensen uit je netwerk, bijvoorbeeld door je collega’s of leidinggevende. LinkedIn ziet onderschrijvende vaardigheden als een profiel met meer waarde, hierdoor komt je hoger in de zoekresultaten als iemand op jouw vaardigheden of functie zoekt.
Bedrijfspagina
1. Zorg voor een volledig profiel
Klinkt vanzelfsprekend, maar er zijn nog altijd veel pagina’s die niet volledig zijn. Overal waar je iets kan invullen (dat relevant is) moet je invullen, denk aan: naam, tagline, logo, banner, beschrijvingen, website links, call-to-actions etc.
2. Uitnodigen van je connecties
Als je een bedrijfspagina (mede)beheert, heb je ook een persoonlijke pagina. Door je eigen connecties uit te nodigen naar de bedrijfspagina, is de kans groot dat de bedrijfspagina meer volgers zal krijgen.
3. Deel content dat gefocust is op je werknemers
Om meer personeel te werven is LinkedIn een heel handig middel. Het is dan ook belangrijk om content te delen die gefocust is op werknemers. Bijvoorbeeld wanneer iemand een mijlpaal heeft bereikt of een jubileum heeft o.i.d. Ook de cultuur van je onderneming in beeld brengen is een goede manier. Zo breng je de sfeer binnen de onderneming over, waardoor een beter imago krijgt. Als je je eigen werknemers de content deelt en de onderneming in hun persoonlijke pagina’s benoemen, wordt dat nog meer versterkt.
Eén reactie